Ludzie oglądają więcej treści wideo niż kiedykolwiek wcześniej i wiele wskazuje, że w kolejnych latach będą oglądać jeszcze więcej. Wśród wielu czynników zwiększających konsumpcję kontentu wideo, jednym z najistotniejszych staje się wzrost streamingu treści wideo.

Konsumenci mają do wyboru dziesiątki serwisów streamingowych, zarówno darmowych, jak i z płatną subskrypcją. Według prognoz PwC, przychody z usług streamingu wideo wzrosną o 60 proc. w latach 2020-2025  i wyniosą 94 mld dolarów do końca 2025 r., z czego większość będzie pochodzić z opłat abonamentowych.

Dlaczego konsumenci inwestują więcej czasu i pieniędzy w usługi streamingu wideo? Ponieważ to połączenie wygody, wyboru, jakości, oryginalności i ceny, odpowiadają analitycy rynku.

(źr. Criteo)

Oprócz możliwości spędzania więcej czasu w domu, elastyczność oglądania w dowolnym miejscu i czasie oraz dostępność nowych i oryginalnych treści to główne wskazywane powody, dla których warto oglądać więcej treści przesyłanych strumieniowo. Dwóch na 5 widzów cieszy się z dostępności bezpłatnych treści, a 1 na 4 twierdzi, że streaming zapewnia im lepszy stosunek jakości do ceny niż telewizja kablowa czy satelitarna.

Eksperci firmy Criteo w swoim raporcie podsumowującym wyniki globalnych badań ankietowych wskazują na najważniejsze trendy, które mają kluczowe znaczenia dla marketingowców przy opracowywaniu przez nich strategii marketingowych.

Cały artykuł Trendy w streamingu wideo ważne dla marketingowców w serwisie TVTrend.pl.

(Grafika tytułowa – źr. Pixabay)

Napisane przez Stefan Kaczmarek