Dotychczas klienci zainteresowani telefonicznym umówieniem się na wizytę u fryzjera w salonach Jean Louis David korzystali z działającej w określonych godzinach infolinii obsługiwanej przez konsultantów. Wkrótce będą mogli umawiać się, odwołać lub przekładać wizyty o dowolnej porze dnia i nocy, kontaktując się telefonicznie z wirtualną asystentką wspomaganą sztuczną inteligencją. Rozwiązanie powstało w oparciu o Talkie, platformę botów głosowych zaprojektowaną i wdrożoną przez polski software house, firmę Pragmatists.
W czerwcu pisałem o digitalizacji salonów fryzjerskich (opracowane przez koncern Henkel urządzenie Schwarzkopf’s SalonLab Analyzer umożliwia sprawdzanie stanu włosów klienta przez fryzjera, wykorzystujące m.in. aplikacje rozszerzonej rzeczywistości, IoT i chmurę), dzisiaj niejako ciąg dalszy wątku „cyfryzacji u fryzjera” – tym razem o zastosowaniu botów do obsługi infolinii.
Firma Provalliance Poland, właściciel marki Jean Louis David, poinformowała, że zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania wirtualnej asystentki opartej na platformie Talkie, która posługując się językiem naturalnym umożliwia klientom telefoniczne umówienie się na wizytę o dowolnej porze, bez angażowania konsultantów.
Klient dzwoni na infolinię Jean Louis David i zostaje połączony z wirtualną asystentką, z którą prowadzi rozmowę w języku polskim. Bot umożliwia umówienie, odwołanie lub przełożenie wizyty. Odpowiada również na pytania związane z usługami dostępnymi w danym salonie. Ponieważ może równocześnie prowadzić rozmowy z wieloma klientami, każde połączenie jest obsługiwane natychmiast, co eliminuje czas oczekiwania na połączenie, co jest szczególnie istotne podczas sezonowych lub dobowych szczytów.
Dzięki zastosowaniu rozwiązań sztucznej inteligencji (AI – artificial intelligence) wirtualna asystentka potrafi rozpoznać i powitać znanych sobie klientów po imieniu. Rozumie też, na jaką usługę klient chce się zapisać i potrafi sprawdzić, czy ta usługa jest świadczona w danym salonie. Sprawdza też wolne terminy w grafiku i jeżeli podany przez klienta termin jest już zajęty, proponuje alternatywne godziny lub salony. Wirtualna konsultantka udziela też informacji na temat usług świadczonych w salonach oraz godzin ich otwarcia. Po uzgodnieniu terminu wizyty wirtualna asystentka dokonuje rezerwacji w systemie, może też przełożyć lub odwołać wizytę, albo przypomnieć szczegóły rezerwacji. Na koniec przesyła klientowi wiadomość tekstową z potwierdzeniem wizyty.
Platforma Talkie obejmuje również dostęp do Talkie Analytics – serwisu, który pokazuje zarówno ogólne statystyki, jak i szczegóły każdej rozmowy przeprowadzanej przez wirtualną asystentkę, pozwalając na kompleksową analizę całego procesu. W najbliższej przyszłości Provalliance planuje dalszą rozbudowę systemu o rozwiązania typu omnichannel.
Jean Louis David jest największą siecią fryzjerską w Polsce i Europie oraz drugą w skali światowej. Marka zarządza siecią ponad 1000 salonów w 30 krajach świata, rozwijając się poprzez system franczyzy. W Polsce w ramach sieci Jean Louis David działa 70 salonów.
* * *
Na marginesie, warto dodać, że Ministerstwo Cyfryzacji 9 listopada przedstawiło założenia dla strategii AI w Polsce (raport “Sztuczna inteligencja – Polska 2118“).
Pozostaw komentarz