Można powiedzieć, że rok 2020 jest przełomowym rokiem dla branży medialnej i rozrywkowej. Konsumenci i reklamodawcy przechodzą na kanały cyfrowe, a gracze rynkowi oczekując większych korzyści coraz więcej inwestują w platformy cyfrowe, podnosząc jednocześnie poprzeczkę w zakresie obsługi klienta. Nasila się konkurencja, a dostęp do szczegółowych danych użytkowników staje się kluczem do sukcesu. Modele biznesowe ewoluują, aby dostosować się do nowego rodzaju konsumpcji i hybrydowych możliwości monetyzacji. Wszystkie te zmiany przyspiesza pandemia.

W I połowie 2020 r. oglądaliśmy więcej wideo niż kiedykolwiek wcześniej

Pierwsze półrocze 2020 roku przyniosło znaczące zmiany w niemal każdym aspekcie życia, ponieważ pandemia COVID-19 wymusiła znaczące zmiany naszych zachowań i nawyków. Badanie Global Video Index Q2 2020 przeprowadzone przez firmę Brightcove, wykazało, że oglądanie większej liczby treści wideo niż kiedykolwiek wcześniej stało się globalnym trendem, który wciąż przybiera na sile. Niemal w każdym zakątku globu, w każdym domu i mieszkaniu, nastąpił wzrost widzów przesyłanych strumieniowo poprzez platformy cyfrowe programów informacyjnych, treści rozrywkowych i sportowych. W II kwartale br. wyświetlenia wzrosły o 40 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, a w stosunku do I kwartału br. odnotowano 23-proc.wzrost oglądalności.

Wyświetlenia treści wideo w całej Europie wzrosły o 52 proc. i nadal rosną. W dwóch pierwszych kwartałach br.  w Europie odnotowano największy wzrost oglądalności wideo na smartfonach. W II kwartale br. wyświetlenia wideo na smartfonach wzrosły o 69 proc. w porównaniu do II kw. 2019 r., a wyświetlenia na ekranach wszystkich urządzeń wzrosły o 52 proc. Telewizory podłączone do internetu, podobnie jak w większości innych regionów, również odnotowały duży wzrost liczby wyświetleń. Europejscy widzowie oglądali średnio trzy razy więcej treści w urządzeniach Connected TV niż na każdym innym urządzeniu.

(źr. Brightcove)

Analitycy Accenture prognozują, że w latach 2019-2022 globalny wkład w PKB sektorów komunikacji, mediów i platform, w tym firm zajmujących się mediami tradycyjnymi i cyfrowymi, osiągnie średnioroczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 8 proc., w porównaniu do 0,5 proc. CAGR we wszystkich branżach. Pomimo tego stosunkowo silnego przewidywanego wzrostu, branża nie jest w pełni odporna na ekonomiczne skutki pandemii COVID-19. Przewiduje się, że miesięczne globalne wydatki gospodarstw domowych na media i rozrywkę w 2022 r. będą o 30-40 proc. niższe w porównaniu z 2019 r., podczas gdy globalne wydatki na reklamę w 2020 r. spadną o 8,1 proc. w porównaniu z poziomem z 2019 r.

Więcej w artykule Jaka przyszłość cyfrowych mediów po pandemii? opublikowanym w serwisie TV Trend.

(źr. Brightcove)
Napisane przez Stefan Kaczmarek