![](https://it-filolog.pl/wp-content/uploads/2021/12/tv-627876_1280-1180x650.jpg)
Jakie kluczowe zmiany w ciągu ostatniego roku wpłynęły na sposób, w jaki widzowie znajdują i wybierają treści do obejrzenia w zależności od platformy lub dostawcy, oraz dlaczego wybierają te a nie inne treści? – to zasadnicze pytania, na które szukali odpowiedzi analitycy Hub Research.
“Conquering Content” to coroczne badanie aktualnych trendów związanych z oglądaniem telewizji, przeprowadzane przez firmę Hub Research. Analitycy pytają w ankiecie: jak widzowie po raz pierwszy dowiadują się o nowych treściach, co skłania ich do angażowania się w takie, a nie inne programy, oraz jak ten proces różni się w zależności od platformy (tradycyjna płatna telewizja a streaming) i treści (zupełnie nowe programy a katalog, programy telewizyjne a filmy)?
Badanie Hub Research miało określić w jaki sposób wszystkie te czynniki wpływają na wybór treści do oglądania oraz wskazać marketingowcom programowym priorytety przy tworzeniu optymalnych strategii dla pozyskiwania widowni i utrzymania jej.
Podczas pandemii COVID-19 liczba konsumentów serwisów streamingowych podwoiła się. Badanie pokazało, że każdy respondent korzystał średnio z 6 źródeł telewizyjnych w 2021 r. (najwyższy poziom w historii!). Ponadto połowa wszystkich widzów korzysta obecnie z co najmniej 3 platform SVOD z pierwszej piątki („Big 5”). Jak zaznaczają analitycy efekt końcowy to: nigdy nie było więcej treści rywalizujących o skończoną pulę wolnego czasu i pieniędzy widzów.
Globalna pandemia i wstrzymanie produkcji spowolniły rozwój oryginalnych produkcji telewizyjnych. Ale mimo to w 2020 r. pojawiło się tyle samo nowych scenariuszowych seriali telewizyjnych, co w 2018 r.
Kluczowe wnioski z badania Hub Research
Inwestycje streamerów w oryginalne treści przynoszą efekty. Przy pytaniu o nowe ulubione programy odkryte w zeszłym roku, trzy razy więcej widzów odpowiedziało, że oglądało je online, a nie za pośrednictwem dekodera telewizyjnego. Pięć lat temu podział ten był zrównoważony.
![](https://it-filolog.pl/wp-content/uploads/2021/12/hub3.jpg)
Natomiast po raz pierwszy w historii badań prowadzonych przez Hub maleje liczba widzów twierdzących, że ich nowy ulubiony program jest dostępny w serwisie Netfliks. Chociaż nadal nie ma jednego gracza, który rzuciłby wyzwanie Netfliksowi, to ponieważ inne platformy streamingowe również inwestują więcej we własne treści, razem odbierają część udziałów rynkowemu liderowi.
![](https://it-filolog.pl/wp-content/uploads/2021/12/hub4.jpg)
Cały artykuł Jak widzowie wyszukują i wybierają treści do obejrzenia? w serwisie TVTrend.pl.
(grafika tytułowa źr. Pixabay)
Pozostaw komentarz