Jakie kluczowe zmiany w ciągu ostatniego roku wpłynęły na sposób, w jaki widzowie znajdują i wybierają treści do obejrzenia w zależności od platformy lub dostawcy, oraz dlaczego wybierają te a nie inne treści? – to zasadnicze pytania, na które szukali odpowiedzi analitycy Hub Research.

“Conquering Content” to coroczne badanie aktualnych trendów związanych z oglądaniem telewizji, przeprowadzane przez firmę Hub Research. Analitycy pytają w ankiecie: jak widzowie po raz pierwszy dowiadują się o nowych treściach, co skłania ich do angażowania się w takie, a nie inne programy,  oraz jak ten proces różni się w zależności od platformy (tradycyjna płatna telewizja a streaming) i treści (zupełnie nowe programy a katalog, programy telewizyjne a filmy)?

Badanie Hub Research miało określić w jaki sposób wszystkie te czynniki wpływają na wybór treści do oglądania oraz wskazać marketingowcom programowym priorytety przy tworzeniu optymalnych strategii dla pozyskiwania widowni i utrzymania jej.

Podczas pandemii COVID-19 liczba konsumentów serwisów streamingowych podwoiła się. Badanie pokazało, że każdy respondent korzystał średnio z 6 źródeł telewizyjnych w 2021 r. (najwyższy poziom w historii!). Ponadto połowa wszystkich widzów korzysta obecnie z co najmniej 3 platform SVOD z pierwszej piątki („Big 5”). Jak zaznaczają analitycy efekt końcowy to: nigdy nie było więcej treści rywalizujących o skończoną pulę wolnego czasu i pieniędzy widzów.

Globalna pandemia i wstrzymanie produkcji spowolniły rozwój oryginalnych produkcji telewizyjnych. Ale mimo to w 2020 r. pojawiło się tyle samo nowych scenariuszowych seriali telewizyjnych, co w 2018 r.

Kluczowe wnioski z badania Hub Research

Inwestycje streamerów w oryginalne treści przynoszą efekty. Przy pytaniu o nowe ulubione programy  odkryte w zeszłym roku, trzy razy więcej widzów odpowiedziało, że oglądało je online, a nie za pośrednictwem dekodera telewizyjnego. Pięć lat temu podział ten był zrównoważony.

(źr. Hub Research)

Natomiast po raz pierwszy w historii badań prowadzonych przez Hub maleje liczba widzów twierdzących, że ich nowy ulubiony program jest dostępny w serwisie Netfliks. Chociaż nadal nie ma jednego gracza, który rzuciłby wyzwanie Netfliksowi, to ponieważ inne platformy streamingowe również inwestują więcej we własne treści, razem odbierają część udziałów rynkowemu liderowi.

(źr. Hub Research)

Cały artykuł Jak widzowie wyszukują i wybierają treści do obejrzenia? w serwisie TVTrend.pl.

(grafika tytułowa źr. Pixabay)

Napisane przez Stefan Kaczmarek