
Przed czterema laty informatycy zatrudnieni w największym w Kalifornii kasynie Pechanga prowadzonym przez Indian z plemienia Luiseño, żeby uporać się z obsługą ogromnej ilości materiałów wideo rejestrowanych przez kamery monitoringu w kasynie – zdecydowali się na wdrożenie pamięci masowych Isilon NAS scale-out. Przeprowadzono także wirtualizację serwerów przy użyciu rozwiązań VMware oraz zastosowano systemy backupowe EMC. W 2015 r. sięgnięto także po narzędzia analityczne big data, żeby optymalizować hotelowe systemy rezerwacyjne i programy przyznawania bezpłatnych punktów lojalnościowych (’comps’) oraz tworzyć precyzyjne profile graczy.
Kasyno prowadzone przez Indian
Pechanga to jedno z największych kasyn w Stanach Zjednoczonych mieszczące się na terenie rezerwatu indiańskiego w mieście Temecula w Kalifornii, gdzie istniała osada grupy Indian Pechanga z plemienia Luiseño (jej odkrywcą był w 1797 r. franciszkański mnich Juan Norberto de Santiago). W 1988 r. na podstawie decyzji Sądu Najwyższego USA plemionom indiańskim przyznano specjalny status prawny, w tym prawo organizowania gier hazardowych oraz budowania kasyn na swoich terenach (obecnie działa około 400 indiańskich kasyn na terenie USA). Z szansy na polepszenie swojego losu skorzystało też plemię Pechanga. W 2002 r. z pomocą zewnętrznych firm kosztem ponad 200 mln dolarów w mieście Temecula powstał Pechanga Resort and Casino (parter kasyna zajmuje powierzchnię 17 tys. m2), który stał się symbolem wielkiego sukcesu plemiennego hazardu, a zarazem swoistą formą zadośćuczynienia dla Indian za odebrane im wcześniej tereny.
W Temecula znajduje się 9 pól golfowych i największe w Kalifornii kasyno Pechanga (z 3,4 tys. jednorękich bandytów i 130 stołami do gry) prowadzone przez Indian Luiseño. Właściciele chwalą się wprowadzeniem specjalnych ograniczeń, takich jak całkowity zakaz palenia na terenie całego obiektu oraz minimalny wiek 21 lat dla graczy. Wystrój kasyna nawiązuje do charakterystycznych indiańskich symboli plemiennych.
Pechanga jest obecnie największym pracodawcą w regionie, zatrudniającym ponad 4 tys. ludzi. Dzięki inwestycji dokonanej przez władze plemienia, udało się poprawić infrastrukturę, wybudowano nowe szkoły, znacznie podniesiono poziom życia Indian. Pechanga ma też własne centrum kultury zatrudniające ekspertów w zakresie plemiennych artefaktów, języka, zwyczajów, leków i innych.
Początki transformacji cyfrowej
Kasyno Pechanga rozpoczęło transformację cyfrową swojego biznesu w 2012 roku – wirtualizując serwery w swoim centrum danych za pomocą oprogramowania VMware oraz wdrażając skalowalne pamięci masowe (NAS scale-out) Isilon X200 i systemy backupowe EMC DataDomain (z możliwością deduplikacji danych bezpośrednio w trakcie ich zabezpieczania). Pozwoliło to uzyskać znaczne oszczędności miejsca w centrum danych (nawet do 80 proc. powierzchni) i znacząco obniżyć koszty energii i sprzętu.
Platformę Isilon X200 (klaster składający się z 50 węzłów) użyto jako podstawowe repozytorium do przechowywania ogromnej ilości materiałów wideo rejestrowanych przez kamery monitoringu w kasynie. Umożliwiło to skonsolidowanie systemów nagrywających, gromadzących i tworzących kopie zapasowe wideo, ułatwiając zarządzanie całością.
W nowym centrum danych cyfrowe materiały wideo rejestrowane przez kamery monitoringu rozmieszczone w kasynie są kodowane, a następnie przesyłane za pośrednictwem 10 GB sieci IP Cisco. System zarządzania wideo hostowany na serwerach wirtualnych VMware i platformie Cisco UCS (Unified Computing System) „przepisuje” zakodowany materiał do klastra węzłów EMC Isilon X200 (rozwiązanie scale-out przeznaczone do stale zmieniających się środowisk wirtualnych), zapewniając odpowiednią pojemność według bieżącego zapotrzebowania. Cała infrastruktura pamięci masowych dostarcza 1,4 petabajtów pamięci użytkowej. W przypadku jakiegoś incydentu w kasynie, nagranie można szybko odnaleźć i pobrać z węzłów Isilon X200, a następnie zostaje ono przeniesione do pamięci typu WORM (Write-Once, Read Many) i jest automatycznie zapisywane w systemie pamięci masowej DD860 EMC Data Domain.
Data lake i big data w kasynie
W 2015 r. w kasynie Pechanga wdrożono specjalną architekturę i rozwiązania do analiz big data pozwalające na optymalizację hotelowych systemów rezerwacyjnych i programu przyznawania bezpłatnych punktów lojalnościowych (tzw. ’comps’) oraz tworzenie precyzyjnych profili graczy. W ramach przeprowadzonej w ciągu 6 miesięcy transformacji cyfrowej, nie tylko utworzono biznesowe data lake (uwzględniające dane klientów i operacyjne) do przeprowadzania zaawansowanych analiz big data, ale także zreorganizowano dział informatyczny i wdrożono nowe procesy IT, co umożliwiło doskonalenie procesów biznesowych, transferu wiedzy i zarządzania danymi.
Zapis panelu dyskusyjnego z EMC World 2016 poświęconego zastosowaniu big data w Pechanga Casino and Resort.
Pozostaw komentarz