W ramach tegorocznych targów technologicznych Digital X grupa Deutsche Telekom w dniach 13–14 września w Kolonii przedstawiła swoją wizję cyfrowej przyszłości. Na 2,5 tys. metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej prezentowano trendy i innowacje związane z digitalizacją, począwszy od 5G, IoT i autonomicznej motoryzacji po metaverse i robotykę. 300 partnerów DT, 200 brandhouse’ów i około 60 start-upów prezentowało swoje rozwiązania technologiczne z zakresu zrównoważonego rozwoju, zdrowia, nowych modeli pracy oraz kultury i edukacji.
70 tys. odwiedzających miało okazję poznać (a także doświadczyć) megatrendy związane z mobilnością, cyberbezpieczeństwem, zdalną pracą, urbanizacją i zrównoważonym rozwojem. Wystawy, panele dyskusyjne, warsztaty i występy muzyczne odbywały się w czterech hotspotach w centrum Kolonii. Szefowie grupy DT dzielili się swoją wizją cyfrowej przyszłości. “Trzeba doświadczyć cyfrowych rozwiązań, aby zrozumieć, jak pozytywnie wpłyną one w przyszłości na nasze życie codzienne, jak i sferę biznesową. Każdy, kto podczas Digital X będzie poruszał się po centrum Kolonii, będzie miał wrażenie, że już teraz otrzymuje namiastkę cyfrowej przyszłości” – mówił m.in. Hagen Rickmann, Director Business Telekom Deutschland. Jak przekonywał, Digital X to kongres, targi i event w jednym.
Na 15 scenach ponad 300 prelegentów, wśród których był Steve Wozniak, założyciel firmy Apple, prezentowało różne oblicza cyfrowej transformacji: innowacje, rozwiązania i praktyczne przykłady zastosowań technologii teleinformatycznych, które mają szansę stać się częścią cyfrowej przyszłości.
„Na Digital X 2022 chcemy pokazać naszym partnerom, jak możemy z powodzeniem wdrożyć cyfryzację w Niemczech”, mówił podczas swojego wystąpienia otwierającego imprezę Tim Höttges, CEO Deutsche Telekom. W Niemczech najgorzej z cyfryzacją jest w sektorze publicznym, narzekał szef DT, podkreślając ogólny brak chęci do przeprowadzania zmian.
Choć obecnie kluczowe problemy związane są z inflacją, zapewnieniem gazu i energii, to według CEO DT najważniejsze pozostaje inwestowanie w przyszłość, czyli w transformację cyfrową w wielu aspektach, co ma priorytetowe znaczenie dla Grupy DT inwestującej znaczące środki w infrastrukturę teleinformatyczną.
„Innowacje potrzebują wynalazców” – mówił z kolei Steve Wozniak wspominając okres swojej pracy w Apple, „kiedy nie chciałem zarobić dużych pieniędzy, ale chciałem pochwalić się swoimi umiejętnościami inżynierskimi”. Jeśli chodzi o mobilność, współzałożyciel Apple wierzy w jakość „Made in Germany”, i jak powiedział, Mercedes buduje lepsze samochody. Ich konstrukcja jest intuicyjna, „tak jak produkty Apple”.
Najciekawsze prezentacje Digital X 2022
5G, IoT, autonomiczna jazda, metaverse i robotyka: jak będziemy żyć i pracować w przyszłości?
Część wystawowa Digital X 2022 skupiona była wokół megatrendów związanych z mobilnością, bezpieczeństwem, nową pracą, urbanizacją i zrównoważonym rozwojem.
W ramach Brandhouse’u IoT prezentowano różne zastosowania Internetu Rzeczy. T-Systems pokazywał, jak cyfrowe tożsamości umożliwiają wprowadzenie nowych modeli biznesowych do służby zdrowia i sektora publicznego.
RTL i DT w ramach współpracy po raz pierwszy użyły technologii warstwowania sieci 5G (ang. network slicing) do telewizyjnej transmisji wywiadu na żywo przed technologicznymi targami Digital X 2022.
Więcej o Digital X 2022 na stronie https://www.digital-x.eu/en/
Pozostaw komentarz