W ramach tegorocznych targów technologicznych Digital X grupa Deutsche Telekom w dniach 13–14 września w Kolonii przedstawiła swoją wizję cyfrowej przyszłości. Na 2,5 tys. metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej prezentowano trendy i innowacje związane z digitalizacją, począwszy od 5G, IoT i autonomicznej motoryzacji po metaverse i robotykę. 300 partnerów DT, 200 brandhouse’ów i około 60 start-upów prezentowało swoje rozwiązania technologiczne z zakresu zrównoważonego rozwoju, zdrowia, nowych modeli pracy oraz kultury i edukacji.

70 tys. odwiedzających miało okazję poznać (a także doświadczyć) megatrendy związane z mobilnością, cyberbezpieczeństwem, zdalną pracą, urbanizacją i zrównoważonym rozwojem. Wystawy, panele dyskusyjne, warsztaty i występy muzyczne odbywały się w czterech hotspotach w centrum Kolonii. Szefowie grupy DT dzielili się swoją wizją cyfrowej przyszłości. “Trzeba doświadczyć cyfrowych rozwiązań, aby zrozumieć, jak pozytywnie wpłyną one w przyszłości na nasze życie codzienne, jak i sferę biznesową. Każdy, kto podczas Digital X będzie poruszał się po centrum Kolonii, będzie miał wrażenie, że już teraz otrzymuje namiastkę cyfrowej przyszłości” – mówił m.in. Hagen Rickmann, Director Business Telekom Deutschland. Jak przekonywał, Digital X to kongres, targi i event w jednym.

(źr. DT)

Na 15 scenach ponad 300 prelegentów, wśród których był Steve Wozniak, założyciel firmy Apple, prezentowało różne oblicza cyfrowej transformacji: innowacje, rozwiązania i praktyczne przykłady zastosowań technologii teleinformatycznych, które mają szansę stać się częścią cyfrowej przyszłości.

Na Digital X 2022 chcemy pokazać naszym partnerom, jak możemy z powodzeniem wdrożyć cyfryzację w Niemczech”, mówił podczas swojego wystąpienia otwierającego imprezę Tim Höttges, CEO Deutsche Telekom. W Niemczech najgorzej z cyfryzacją jest w sektorze publicznym,  narzekał szef DT, podkreślając ogólny brak chęci do przeprowadzania zmian.

Tim Höttges, CEO Deutsche Telekom apelował m.in. o przywrócenie dawnego znaczenia marce „Made in Germany”. Potrzebujemy więcej odwagi przy inwestowaniu w innowacje, zachęcał.

Choć obecnie kluczowe problemy związane są z inflacją, zapewnieniem gazu i energii, to według CEO DT najważniejsze pozostaje inwestowanie w przyszłość, czyli w transformację cyfrową w wielu aspektach, co ma priorytetowe znaczenie dla Grupy DT inwestującej znaczące środki w infrastrukturę teleinformatyczną.

„Innowacje potrzebują wynalazców” – mówił z kolei Steve Wozniak wspominając okres swojej pracy w Apple, „kiedy nie chciałem zarobić dużych pieniędzy, ale chciałem pochwalić się swoimi umiejętnościami inżynierskimi”. Jeśli chodzi o mobilność, współzałożyciel Apple wierzy w jakość „Made in Germany”, i jak powiedział, Mercedes buduje lepsze samochody. Ich konstrukcja jest intuicyjna, „tak jak produkty Apple”.

Panel „Przedsiębiorczość à la Silicon Valley” z dr. Wolfgangiem Weimerem, założycielem i wydawcą Cicero, Stevem Wozniakiem, współzałożycielem Apple Computer i Hagenem Rickmannem, dyrektorem Deutsche Business Customers w Telekom (od prawej).

Najciekawsze prezentacje Digital X 2022

5G, IoT, autonomiczna jazda, metaverse i robotyka: jak będziemy żyć i pracować w przyszłości?

Część wystawowa Digital X 2022 skupiona była wokół megatrendów związanych z mobilnością, bezpieczeństwem, nową pracą, urbanizacją i zrównoważonym rozwojem.

Drony, za pomocą których świadczone mogą być usługi logistyczne, prezentowała firma Koerschulte + Werkverein.

Funkcja fotorealistycznych hologramów oferowana przez Cisco w ramach systemu do telekonferencji Webex; generowane w czasie rzeczywistym umożliwiają teleobecność, czyli wirtualne doświadczanie obiektów i osób podczas spotkań.

Prototypy autonomicznych i zdalnie sterowanych pojazdów z sensorami na dachu.

Mira pokazała, jak kierowcy zdalnie mogą sterować swoimi pojazdami.

Zainteresowani mogli spróbować jak smakuje wegańskie jedzenie (‘mięso’ z białka roślinnego) z drukarki 3D dostępne w food trucku.

Zdalnie sterowany przez sieć 5G robot firmy Kuka do robienia tatuaży
Deutsche Luft- und Raumfahrtzentrum (Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki – DLR) zaprezentowało wirtualne ramię terapeutyczne, które przechwytuje sygnały mięśniowe, umożliwiając pacjentom w ramach rehabilitacji przywrócenie ich niesprawnych kończyn do ponownej, pełnej funkcjonalności.
DLR prezentowało także FlappyBot Mobile – autonomiczne roboty do zastosowań w branży motoryzacyjnej i lotnictwie

Na kilku stacjach ByondXR zademonstrował, jak zamienić sklep internetowy w wirtualny sklep z produktami 3D, awatarami i rozszerzoną rzeczywistością (XR) oraz różne aspekty funkcjonowania w metawersum.

W ramach Brandhouse’u IoT prezentowano różne zastosowania Internetu Rzeczy. T-Systems pokazywał, jak cyfrowe tożsamości umożliwiają wprowadzenie nowych modeli biznesowych do służby zdrowia i sektora publicznego.

RTL i DT w ramach współpracy po raz pierwszy użyły technologii warstwowania sieci 5G (ang. network slicing) do telewizyjnej transmisji wywiadu na żywo przed technologicznymi targami Digital X 2022.

Więcej o Digital X 2022 na stronie https://www.digital-x.eu/en/

Napisane przez Stefan Kaczmarek