Wiele jeszcze pozostaje do poprawy w zakresie metod nawigowania po serwisach streamingowych i wyszukiwania treści wśród różnych dostawców, cenników oferowanych pakietów oraz trafności otrzymywanych rekomendacji, pokazało globalne badanie przeprowadzone przez Accenture. Dlatego też, według analityków, streaming wymaga inteligentnego agregatora, który działałby na wielu platformach i zapewniał konsumentom większą kontrolę nad oglądanymi treściami.

Streaming w ciągu ostatniej dekady poczynił ogromne postępy, oferując konsumentom nowy sposób dostępu do treści rozrywkowych i edukacyjnych. Jednakże wraz z dojrzewaniem technologii konsumenci coraz częściej wyrażają opinie, że streaming jest dosyć skomplikowany, drogi, trudny w obsłudze i nie aż tak osobisty, pokazało przeprowadzone na grupie 6 tys. konsumentów globalne badanie Accenture, z którego wyniki i wnioski zamieszczono w raporcie „Streaming’s Next Act: Aggregators to play a starring role in making consumers happier”.

W swoim raporcie eksperci Accenture analizują przyczyny frustracji konsumentów oraz wyjaśniają, „w jaki sposób agregatorzy treści mogą pomóc przywrócić radość ze streamingowania”. Streamerzy, którzy ignorują te realia i zamiast tego ślepo skupiają się na pozyskiwaniu abonentów, dużo ryzykują w zmieniającym się krajobrazie, przestrzega Accenture.

Frustracje nawigacyjne, potrzebny agregator

Chociaż rozwój usług streamingowych dał konsumentom ogromny wybór, spowodował również znaczną złożoność. Użytkownicy serwisów streamingowych skarżą się, że nawigacja rosnącej liczby usług SVOD jest dla nich coraz bardziej frustrująca. W miarę korzystania z kolejnych usług konsumenci muszą ręcznie przeglądać platformy, ekrany i menu, zanim znajdą to, czego szukają.

(źr. Accenture)

Accenture porównuje poruszanie się po usługach OTT do „wchodzenia do różnych króliczych nor, z których każda ma własne wejście i wyjście”. Potwierdzają to wyniki ankiety: 60 proc. konsumentów na całym świecie uważa proces nawigowania między różnymi usługami za „trochę” lub „bardzo” frustrujący, a prawie połowa (44 proc.) spędza więcej niż sześć minut, próbując znaleźć coś, co chce oglądać.

Cały artykuł Serwisy streamingowe potrzebują agregatora treści w serwisie TVTrend.pl.

(grafika tytułowa – źr. Pixabay)

Napisane przez Stefan Kaczmarek