
Na deski słynnego teatru The Royal Shakespeare Company trafią nowoczesne technologie dostarczone przez Intela. W szekspirowskim dramacie „Burza” wystąpi cyfrowy awatar ducha Ariela, który w czasie rzeczywistym będzie mógł wchodzić w interakcje z żywymi aktorami.
Jeden z najsłynniejszych i największych brytyjskich zespołów teatralnych, The Royal Shakespeare Company (RSC), zapowiedział prace nad produkcją teatralną nowej generacji opartą na dziele Williama Szekspira „Burza”. Sztuka, przygotowywana z okazji 400. rocznicy śmierci Szekspira przypadającej w 2016 r., powstanie we współpracy z Intelem oraz studiem The Imaginarium Studios, specjalizującym się w technice performance capture. Firmy chcą stworzyć jedyne w swoim rodzaju przedstawienie teatralne z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Premiera sztuki w przewidziana jest na 8 listopada 2016 r.
To pierwszy raz, kiedy technologia motion capture zostanie wykorzystana do renderowania animowanej postaci w czasie rzeczywistym. Dzięki niej na scenie pojawi się cyfrowy awatar ducha Ariela z szekspirowskiego dramatu, który będzie mógł w czasie rzeczywistym wchodzić w interakcje z żywymi aktorami. Technologia ta pozwala na przechwytywanie mimiki oraz ruchów aktora w taki sposób, by przy tworzeniu animowanej postaci można było je w pełni odtworzyć. Do tej pory technologię tę wykorzystywano w filmach oraz grach, ale po ponad roku starań Intel wspólnie z RSC i The Imaginarium Studio podjął próbę przeniesienia cyfrowych awatarów na scenę, na której występują aktorzy. Wykorzystana zostanie do tego technologia Intela, która jest już dostępna na rynku. Za przetwarzanie ogromnej ilości danych wymaganych przy projekcji cyfrowej w czasie rzeczywistym odpowiadać będą procesory Intela – od modeli Intel Core i7 po Intel Xeon.
– Zainspirowany maskami z XVII wieku zacząłem myśleć o rodzaju teatru, jaki Szekspir chciałby stworzyć, gdyby żył dzisiaj. Dzięki niezwykłej innowacyjności i wyobraźni zespołów RSC, Intela i Imaginarium, staramy się stworzyć naprawdę wyjątkowe doświadczenie teatralne, które ma być mariażem wyróżniających nas umiejętności teatralnych z najnowocześniejszymi technologiami, aby dostarczyć naszym widzom coś niezwykłego z okazji 400. rocznicy śmierci Szekspira i przybliżyć jego dzieła zupełnie nowej generacji – powiedział Gregory Doran, dyrektor artystyczny The Royal Shakespeare Company.
Poza tą produkcją, RSC zorganizuje cykl debat poświęconych badaniom nad rozwojem technologii stosowanych w przedstawieniu i ich możliwym przyszłym zastosowaniom.
Jak i gdzie można rezerwować bilety na przedstawienia w informacji prasowej RSC.
O pięknym, matematycznym umyśle poety można przeczytać we wpisie z listopada ub.r.
Wspaniały pomysł z tym „awatarem ducha”. Wieki temu widziałam „Hamleta” w Teatrze Narodowym, gdzie chudy i blady A.Hanuszkiewicz w prześcieradle pokazywał się odzianemu jak rockers Danielowi Olbrychskiemu. A teraz proszę – wystarczy procesor Intela. Wspaniały „prezent” dla Szekspira.