Po 2 latach rozwijania technologii i prac programistycznych dzisiaj w Budapeszcie został udostępniony gościom 4-gwiazdkowy KViHotel z 40 pokojami – pierwszy w Europie hotel funkcjonujący niemalże bez obsługi hotelowej. Prawie wszystkimi usługami (od dokonania rezerwacji po wymeldowanie) hotelowi gości mogą zarządzać przy użyciu aplikacji TMRW Hotels zainstalowanej na własnych urządzeniach mobilnych.

Aplikacja, dostępna zarówno na urządzenia z Androidem, jak i iOSem, pozwala hotelowym gościom: rezerwować pokoje, rejestrować się w hotelu bez kolejki nawet na 48 godzin przed przyjazdem, wybrać piętro, na którym będą nocować czy konkretny pokój.

Dzięki wykorzystaniu połączenia Bluetooth, smartfon podróżnego stanowi jednocześnie klucz do hotelowego pokoju, a w razie późnego przybycia do hotelu, również do głównego wejścia do hotelu. Aplikacja umożliwia również zdalne ustawianie temperatury w wybranym pokoju.

Ponadto zdalnie można zamówić taksówkę, wybrać usługę sprzątania lub opcję „Nie przeszkadzać”. Płatność jest dokonywana poprzez aplikację, a cały proces można stale monitorować – rachunek zostaje przesłany do aplikacji i na podany adres e-mail. Przy opuszczaniu hotelu również nie jest potrzebna obsługa hotelowa, co skraca procedurę wymeldowania. Płatności kartą (a wkrótce przez PayPal) są równie bezpieczne i wygodne.

Aby móc dokonywać powyższych czynności, hotel udostępnia bezpłatne WiFi. Wsparcie techniczne jest zapewnione 24 godziny na dobę – niezależnie od miejsca pobytu gościa – poprzez media społecznościowe: Facebook, Messenger, Whatsapp, Skype, iMessage etc. Dodatkowa pomoc jest dostępna także poprzez infolinię. Tam, gdzie wymagają tego lokalne regulacje, aplikacja może wymagać podania danych osobowych, skanu paszportu lub dowodu czy elektronicznego podpisu potrzebnego przy opuszczaniu hotelu. Proces odbywa się przy zachowaniu zasad ochrony danych osobowych.

Fot. KViHotel

Hotel zatrudnia maksymalnie 15 osób, co znacząco obniża koszty operacyjne. Za pośrednictwem aplikacji personel sprzątający otrzymuje listę zadań bezpośrednio na swoje smartfony, a system przypisuje zadania poprzez specjalny algorytm. Pokój, do którego przyjeżdża danego dnia gość, otrzymuje wysoki priorytet, a kiedy go opuszcza od razu jest sprzątany dzięki natychmiastowemu powiadomieniu w systemie. Nowoprzybyły gość otrzymuje powiadomienie o możliwości wprowadzenia się jak tylko pokój jest gotowy.

5 wersji aplikacji

Ambicją twórców aplikacji TMRW Hotels jest, aby stała się ona podstawym narzędziem IT europejskich hoteli. TMRW opracowuje łącznie pięć wersji aplikacji: TMRW Hotels oferującą cyfrowe rozwiązania dla hoteli, TMRW Hostels – dla hosteli, TMRW Apartments – dla apartamentów oraz TMRW Offices – dla budynków biurowych, co pozwala zoptymalizować zarządzanie i zredukować koszty operacyjne, natomiast TMRW HK (z ang. housekeeping) pomaga lepiej planować utrzymanie lokali gastronomicznych i mieszkalnych. Oprócz aplikacji dla hoteli TMRW testuje aplikację biurową i wkrótce zaprezentuje wersję zaprojektowaną dla apartamentów.

Oprogramowanie TMRW Hotels może być wykorzystywane zarówno w nowych, jak i w już funkcjonujących hotelach. Twórcy aplikacji oczekują na przyznanie patentu.

Napisane przez Stefan Kaczmarek